onsdag 10. september 2014

365 : uke 34-36

Her kommer tre ukers fotominner :o)
Slaraffenpunger klar til sending!
Det ble brått mørkere, og stearinlysene må fram igjen.
Sunn snacks til 11-åringen.
Innramma Guro.
Rotekontor!
Lørdag formiddag i sofaen:o)
Denne søndagen var en skikkelig lesedag. Hvilken bok det er ser du på forrige bilde - den var 'medrivende' :o)
Ehmm! Gjett hvilke tre dager jeg skal til København da!?
Fra og med igår er 'narkopaken' stengt for rehabilitering. Jeg mista snarveien over til Bergen Storsenter, buss- og togstasjon - men det skal jeg heller klare. Veldig glad for at noe blir gjort!
Morgentåke over Løvstakken.
Bestillingspengepung med fine pingviner.
Og der var vi ankommet hotellet i København. Admiral hotel - opprinnelig et 200 år gammelt pakkhus - og svære bjelker var litt av konseptet her!
LebenCBH er en kjekk butikk for den som ønsker seg en fasadebokstav med lys i eller gamle, restaurerte Dell-lamper. Jeg var på jakt etter bokstav, og e'en på bildet fikk bli med meg hjem. Butikken ligger på Amagerbrovej 201, en liten busstur (rute 5A) sør for sentrum.
Penille fikk gavekort på lunsj på Royal Smushi Café i bursdagsgave (i februar), og da måtte det jo sprudlevann til. Veldig trivelig plass med god mat og god atmosfære!
Det ble endel regn lørdag og søndag (se bildet for 25. august), men mandagen var heldigvis kjempefin. Store deler av Kongens Nytorv var byggeplass bak gjerder, men de har litt kunst rundt gjerdene, son denne hesteflokken.
Ut med språket! er en språkserie på Litteraturhuset i bergen. Dette var første gang jeg var der, og det ga absolutt mersmak. Her er programlederne Linda Eide og Gunnstein Akselberg, og dagens gjest Karoline Krüger.
Tester snop fra Køben.
Tankefull og en smule uklar;o)
Matfestival på Bryggen. Veeeldig mye folk, så jeg snudde og tenkte å gå tilbake dagen etter.

...og her er vi dagen etter. Fortsatt mye folk, men bedre! Spiste litt godsaker og kjøpte med oss epler og plommer og syltetøy og eplemost og pølser og ost. Sååå mye god mat direkte fra lokale produsenter!

Takk for besøket, alle som gidder å titte innom, til tross for litt laber aktivitet her! 

mandag 18. august 2014

365 : uke 32-33

To augustuker i bilder - værsågod!:o)
Ungene lot seg dra med på kveldstur - Marek sykla i gåtempo.
På vei til jobb. noen har planta solsikke 'rett på fortauet', i bittelitt jord inntil husveggen, og der har den fått stå i fred (heldigvis), og nådd imponerende høyde!
Klar til å bytte ut steikeovnen - men akk! Noen har kobla begge ledningene i ett støpsel = jeg trenger elektriker, og får alldeles ikke bake noe idag likevel! :o(
Fikk plutselig lyst å høre Chess-musikken. Lenge siden sist. Jeg så musicalen i London sommeren '87. Husker jeg syns den var bra, selv om jeg sovna underveis...
Triste tilstander i 'hagen' etter ferien...
Jeg spontanbestilte nytt kamera, og idag var det ankommet JapanPhoto. Veldig lite og sjarmerende med retro-look'en sin. Målet er at det skal få bli med mer rundt på tur enn speilrefleksen har fått i det siste. Det er et Fujifilm X-M1 speilløst systemkamera, altså (Kit hos JapanPhoto, omtale hos Lyd&Bilde)
Ja, jeg må jo teste kameraet såklart. Her er lunsjen min med romantisk filter ;o)
Guro tullegestikulerer til ære for fotografen :o)
1 stk sovende sønn med musikk på øret.
Jeg har sydd noen nye sminkepunger. Denne ble solgt med én gang den ble lagt ut i Epla-butikken.
Kvarteret har spandert på seg en ballong til semesterstart!
Har ikke kjøpt blomster på evigheter, men nå fikk jeg endelig testa hvordan vasen jeg laga i 'snikkerbua' til pappa funker i praksis.
På lørdagskafé med lille frøken rosa :o)
Jeg har blitt litt flinkere til å komme meg på kino i det siste. Elsker egentlig å se film på kino! Denne var severdig, om enn ikke superfantastisk :o)
Idag er det skolestart for ungene - bortsett fra 10. klassingen, for der er det streik - så nå skal vi komme inn i hverdagsrutinen igjen, og aller helst gjøre noen forbedringer der! Tror jeg kanskje må kalle inn til familieråd :o)

Ha ei strålende skolestartuke!

søndag 3. august 2014

365 : uke 28-31

Fire uker i ett denne gangen, ja...
Har delvis glemt hele prosjektet i sommer, så nå var det litt spennende å se om det var noen dager som mangla bilde. Men jeg hadde klart det gitt - på hengende håret noen ganger riktignok:o)
Optimistisk (på en måte...) oppslag på Bibliotek for samfunnvitenskap og musikk.
Jeg brenner opp lysestumpene fra konfirmasjonen, så jeg kan rydde bort lysestakene. I bakgrunnen fine 'Jeg er John' av Siri Tollefsen. 
Veldig varm julidag, og jeg tar med meg Dewey-permen ut og soler leggene litt før jeg skal inn og passe skranken.
Solnedgang på Verftet.
Fra lunsjpausen i Botanisk hage.
Staselige hus i Parkveien.
Ungene er satt til luking og skrubbing av (nederste del av) fasaden.
Shetland - god krim på NRK i sommer.
*deweydeweydeweydewey* 
En geitrams prøver seg blant alt det gule:o) Kveldstur med Pernille rund Store Lungegårdsvann.
På vei i seng.
Måtte prøve farsotten med selvbetjent 'fro-yo', jeg også. Denne var ikke spesielt god:o(
Varm varm lørdag - og middagen inntas på Bergen kaffebrenneri. Dumpsterpizzaen der kan anbefales!
Danskebåten venter - Marek sendes avgårde på DanaCup.
Bagasjemannen hiver ombord kofferten min!:o) På vei nordover.
Noen har rydda ut av loftet hos mamma, og der dukka bl.a. denne jakka opp.
Fin 70-tallsmodell som passa perfekt til Leo.
Årets møssbrømlefsebaking.
Ingen mangel på geitrams...
Fine og supersøte norske sukkererter.
Mamma på City:o)
Verandaliv.
Vi må sørover igjen. Her på vei ut til flyet i Alta.
Våt utekunst i Hermann Foss' gate.
Såå glad det meldes fint vær til utekonserten på fredag!
Kveldsbesøk m/snacks hos P & Ø.
Ehem... yr.no meldte ikke regn, men regnet kom likevel! Og ikke lite heller! Vi redda oss med 'lekre' regncaper, og syns det hele var mest morsomt. Konserten var med Neil Young, og med Waterboys som oppvarming. Kjekk kveld i godt selskap - her representert ved Pernille:o)
Voldsomt tordenvær og regnskyll - glad jeg bare måtte en liten tur ut:o)
Søndagsfrokost - mmmm...
August er igang allerede, og imorgen er det jobb igjen for min del. Ikke helt klar for det, etter bare to uker sammenhengende ferie, men det gjelder å tenke positivt!:o)
Har både en venninnetur til København, og en drømmetur til Tokyo i vente, så jeg klager ikke. (Vel - imorgen tidlig kan det hende jeg klager litt, men...)

Ha ei strålende uke!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...